Välkommen till Föräldrakooperativet Tårtan!

Med barnen i fokus inspirerar och utmanar vi varje barns utveckling och lärande.

Stockholms mest utvecklande mest familjära mest inspirerande tryggaste mysigaste förskola

Förskolan Tårtan är ett föräldrakooperativ som har funnits sedan 1990. Vi håller till i fina lokaler på Dannemoragatan 4 i Vasastan, Stockholm.

Vi har en liten barngrupp med hög personaltäthet vilket ger en lugn och trygg stämning.

Vi är stolta över våra engagerade pedagoger som har varit med oss länge. Tillsammans skapar de en lustfylld verksamhet där barnen dagligen utmanas och utvecklas i olika projekt!

För närvarande har förskolan en inhyrd Catering-firma som har ett ekologiskt tänk och lagar maten omsorgsfullt från grunden. Förskolan har en anställd måltidsvärdinna som förbereder våra mellanmål. Hon bakar eget bröd, gör egen müsli och skämmer bort oss med stadens godaste bananpannkakor!

Vi är glada och stolta över de fantastiska resultat som vi har fått genom åren i Stockholms stads enkätundersökning, med mycket nöjda föräldrar. Undersökningen är ett viktigt verktyg för att utveckla och höja kvaliteten på verksamheten.

Vill du ställa ditt barn i kö till Förskolan Tårtan gör du det via e-tjänsten på Stockholms stads hemsida.

För vidare information om köregler klicka här.

Varmt välkomna med ditt barns ansökan!

Från läroplanen?

Matematik

motorik

Skapande

Teknik/Naturvetenskap

Lorem ipsum dolor sit amet, consectet adipiscing elit,sed do eiusm por

Nedan följer ord från några föräldrar om varför de valde just Tårtan som förskola för sina barn och vad som är speciellt med Tårtan:

Citat från föräldrar

Vi valde föräldrakooperativ för att ges möjlighet till större insyn i den pedagogiska verksamheten, samt för gemenskapskänslan familjerna emellan. Vi valde Tårtan för att det är en liten förskola – en trygg plats – med engagerad och erfaren personal.
För oss var det de små barngrupperna och personaltätheten som var det viktiga. Att Tårtan är mindre och kändes familjärt var också ett plus!
Vi blev så glada när vi hamnade på Tårtan. Att barnen för vara ute mycket och uppleva närheten till naturen, värdesätter vi högt. Låg personalomsättning och antalet pedagoger/barnskötare per barn var viktigt för oss. Att de dessutom är fantastiska gör det inte svårt för oss att rekommendera Tårtan.
Vi uppskattar den familjära stämningen, personalens engagemang och förmåga att se varje barn. Vi uppskattar att naturen är en självklar del av barnens dagar på tårtan, små barngrupper där gemensam aktivitet och lek bygger nyfikenhet och en väldigt fin gemenskap. Vi valde Tårtan för att det är ett föräldrakooperativ och ger oss möjligheten att engagera oss i verksamheten. Fantastisk personal som möter oss med ett leende varje dag!