Traditioner på Tårtan

Vi följer årets högtider och traditioner såsom påsk, Halloween och Lucia! Vi firar Förskolans dag. Innan sommarledigheten samlas alla barn, pedagoger och föräldrar för en traditionsenlig sommaravslutning. Vi samlas alla familjer i gröngräset i Hagaparken för en sommarpicknick. Barnen bjuder på härliga sommarsånger och vi tackar av våra blivande skolbarn som skall ut på nya äventyr.

Våffelfika

I samband med våffeldagen bjuder vi in alla föräldrar mellan kl. 15–16.30 på nygräddade våfflor, grädde och bär. Tillsammans med sitt barn äter man våfflor och umgås med övriga familjer.

Förskolans dag

Förskolans dag firar vi såklart med pompa och ståt! Vi bjuder in alla föräldrar från kl 15.00. Tillsammans med sina barn blir det tipspromenad eller olika aktivitetsstationer som brukar har anknytning till terminens tema. Därefter pyntar vi och dukar upp på förskolans gård med fika och vår traditionella 2 meter långa jordgubbstårta.

Sommarpicnic

På vår traditionella sommaravslutning samlas alla familjer i gröngräset i HagaparkenBarnen bjuder på härliga sommarsånger och vi tackar av våra blivande skolbarn som skall ut på nya äventyr.

Föräldrafrukost

När oktobermörkret närmar sig bjuder vi in på föräldrafrukost. Tillsammans med barnen får föräldrarna äta en god frukost - en mysig stund tillsammans. Efter frukosten går föräldrarna som vanligt till sina jobb och vår verksamhet fortsätter som vanligt.

Halloweendisco

I november kring Halloween har vi spökdisco på Tårtan. I vår ateljé skapas det spindlar, spöken, skelett och de mesta man kan komma på som är lite läskigt. Vi smyckar vårt hoppisrum inför dansen och de barn som vill får gärna klä ut sig.

Luciafika

Varje lucia bjuder vi in föräldrarna till vårt fantastiska luciafirande! Barnen har länge tränat på luciasångerna och är väldigt spända och förväntansfulla inför denna dag. Det har bakats lussebullar, pepparkakor och glöggen står på värmning.